chansons du coeur.
心曲。


Here is a Heart - Jenny Owen Youngs

Onecup:

Here is a heart
这有一颗心
Here is a heart
这有一颗心
I made it for you so take it
是我为你而做,所以拿去吧 
Battered and braised
打碎了,煎透了
Grilled and sautéed
烤熟了,炒烂了
Just how you like it
你喜欢怎样都好
You know I live to fill you up
你知道我活着就是为了填补你的生活

Blood of my blood
流淌着的我的血
Dripping with love
滴滴都是爱
I'll bring you the thing
我会给你
you need most
所有你最需要的

Silent between
沉默不语
supplies and machine
索取和付出的人
I'll hang in the corners like a ghost
我会徘徊在角落里,就象一个幽灵
You know I live to be seen through
你知道我活着常常习惯被忽视

No better way that I can see
找不到比这更好的方式
to spend all the time
来花掉所有时间
while you're asleep
当你睡着时 
When holding your hands inside of mine
把你的手放在我的手中
I want to be here and nowhere else
我只想呆在这里哪儿也不去
Rationing off bits of myself
一点点把自己消耗殆尽
So I can crumble at your side
这样我碎了也能在你身边

Sleep like the dead
如死去般沉睡
through the noise in your head
声响穿过你的脑中
My monitors click
是我的监视器在滴答作响
and whir and glow
嗡嗡地 闪着微光
I'm with you all day
我整日与你在一起
and also we would stay
我们还会一直呆在一起
Tomorrow and onward just this close
明天和以后 就以此为结局
You know I live to keep you safe
你知道我活着是为了保护你

No better way that I can see
没有比这更好的方式 
to spend all the time while you're asleep
来花掉当你沉睡时逝去的时间
When holding your hands inside of mine
那就是把你的手放在我的手中
I want to be here and nowhere else
我只想呆在这里哪儿也不去
Rationing off bits of myself
一点点把自己消耗殆尽
So I can crumble at your side
这样我碎了也能在你身边

I can't explain it but I have to try
我无法解释但我必须尝试
If you evaporate the seas will rise
如果你消逝了 海水会上涌
Til they devour the sky
直到吞噬我的整个天空

Here is a heart
这有一颗心
Here is a heart
这有一颗心
I made it for you so take it
是我为你而做,所以拿去吧 
Battered and braised
打碎了,煎透了
Grilled and sautéed
烤熟了,炒烂了
Just how you like it
你喜欢怎样都好
No better way that I can see
没有比这更好的方式 
to spend all the time while you're asleep
来花掉当你沉睡时逝去的时间
When holding your hands inside of mine
那就是把你的手放在我的手中
I want to be here and nowhere else
我只想呆在这里哪儿也不去
Rationing off bits of myself
一点点把自己消耗殆尽
So I can crumble at your side
这样我碎了也能在你身边

评论
热度 ( 41 )

© chansons du coeur | Powered by LOFTER